رویدادها آرشیو خبر ها
از ولودروم اومبرتو تا آلیانتس ...

از ولودروم اومبرتو تا آلیانتس ...

امروز ششمین سالگرد افتتاح رسمی یوونتوس استادیوم است، استادیومی که یوونتوس را به مدرن ترین و پیشرو ترین باشگاه ایتالیا تبدیل کرد.

 

8 سپتامبر 2011 یوونتوس استادیوم به صورت رسمی آغاز به کار کرد و یوونتوس در این روز اولین دیدار خودش را در این ورزشگاه مقابل ناتس کانتی انجام داد.

 

با کمک هواداران یوونتوسی همیشه حاضر در این استادیوم، این استادیوم از زمان افتتاح خود یک «یار دوازدهم افسانه ای» برای یوونتوس بوده و یوونتوس در این 6 سال 157 بازی رسمی برگزار کرده که حاصل آن 125 پیروزی، 26 مساوی و 6 باخت بوده است.

 

ورزشگاه یوونتوس، یک ورزشگاه فوتبال تماما صندلی شده مدرن و ورزشگاه خانگی باشگاه یوونتوس ایتالیا در سری آ است. این ورزشگاه در محل قبلی ورزشگاه دل آلپی، ورزشگاه سابق یوونتوس و تورینو ساخته شد و تنها ورزشگاه متعلق به این باشگاه در سری آ هست. این ورزشگاه در آغاز فصل 2011‐2012 افتتاح شد و ظرفیت آن 41000 تماشاگر است. فاصله صندلی ها از زمین فوتبال تنها 7.5 متر است که این یک پیشرفت عمده نسبت به ورزشگاه دل آلپی است. فاصله بین آخرین ردیف صندلی نسبت به زمین فوتبال حدود 49 متر است.

 

استادیوم های یوونتوس از ابتدا تا امروز:

 

.:: اولین استادیوم / ولودروم اومبرتو ― .:: دومین استادیوم / کورسو سباستوپولی ― .:: سومین استادیوم / كورسو مارسیلیا ― .:: چهارمین استادیوم / استادیو مونیچیپاله بنیتو موسولینى ― كوموناله ― .:: پنجمین استادیوم / دل آلپی ― .:: ششمیــن استادیوم / المپیکو ― .:: هفتمیـن استادیوم / آلیانتس.

 

برای مطالعه ی تاریخچه ی ورزشگاه های تیم یوونتوس می توانید به صفحه ی تمام ورزشگـاه های یوونـتوس مراجعه فرمایید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: